fredag 16 april 2010

Blåbär, punsch och italienska dolci

Tack alla provare för titten och roliga pratstunder!


Ibland kan jag tänka mig att servera i glas/porslin med mönster. Det rosasnirkliga passade fint med blåbärens svärta. Det här är en Tiramisu med blåbär och punsch. "Fräsch och god", tyckte provarna och jag.


På provningen fanns det smakprov på mina olika lakritsprodukter. DESSERTER UTAN GRÄNSER är med på Lakritsfestivalen den 24-25 april. Snart!

torsdag 15 april 2010

Ikväll! Desserter på Fattoria Italiana

Kom och smaka på desserter med blåbär, choklad, lakrits, hjortron, kola ...
Drop in mellan kl 18 0ch 19.
INFO: Se inlägg 13 april!

tisdag 13 april 2010

Dessertprovning 15 april

Fattoria Italiana, Flemingatan 91, Fridhemsplan.
Går bra att titta in mellan kl 18 och 19.

Smaka, inspireras, få info om Dessertevent och Lakritsfestivalen.
NU finns också SALMIAKKOLAN till salu där.

VÄLKOMNA! BENVENUTI!

Kaffekokarkock

Spana in kreativ matlagning på ett annat plan än mitt: Laga mat i/på/med en kaffekokare. "För socialt efterblivna studenter eller de som inte kan laga mat", enligt bloggaren Katja Wulff. Humor och allvar i skön förening.

måndag 12 april 2010

Salmiakkola - Saltlakritskola - Kola med salmiak

På förekommen anledning: det är mjuk kola med salmiak jag gör! Saltlakrits säger många och menar olika saker. Kolan är mjuk, seg, krämig, fruktig och salmiaksyrlig och salt. Den innehåller rena produkter och inga konstiga tillsatser. Den är handgjord och handpackad.

Min salmiakkola


Får jag stolt presentera första leveransen Salmiakkola till Lakritsroten. Efter många kok, ett antal receptomvandlingar, provsmakningar och utlåtanden från mer eller mindre frivilligt inblandade har salmiakkolan nu gjort debut i gourmetkolavärlden. Status: Lättad, lycklig och lakritskolaledig 2 dagar innan produktionen inför Lakritsfestivalen tar vid.

lördag 10 april 2010

Senaste nytt från kolakoket

Snabbrapport: Salmiakkolan har hittat smaken och nästan formen. Fruktig! Salt! Krämig och seg!